Horizon Zero Dawn
A Föld már nem a miénk.
Egy olyan korban, amikor a gépek bejárják a földet, és az emberiség már nem az uralkodó faj, egy fiatal vadász, Aloy útnak indul, hogy felfedezze a sorsát.
Egy buja, posztapokaliptikus világban, ahol a természet visszahódította egy elfeledett civilizáció romjait, az emberiség egy része primitív vadászó-gyűjtögető törzsekben él tovább. Az új vadon feletti uralmukat a Gépek - ismeretlen eredetű, félelmetes mechanikus lények - bitorolják.
Egy készülő legenda
A törzse által születése óta kitaszított Aloy sosem ismerte az anyai ölelést vagy a közösség elfogadását. Egyetlen társa Rost volt, a szigorú, szenvtelen remete, aki nevelte őt.
Rost megtanította Aloyt arra, hogy túléljen minden fizikai megpróbáltatást, és hogy a kényelmet gyengeségként becsülje le - de nem tudott választ adni a mindenek felett álló kérdésekre: kik voltak a szülei, és miért taszították ki.
Aloy szövetségesei és ellenségei
|
Rost
Rost, a vadonban Aloy-t nevelő, rögös számkivetett, becsületes ember, akinek az élete számos tragikus fordulatot vett. Csak a Matriarchák tudják, miért űzték ki, de senki, aki valaha is találkozott vele, nem hiheti, hogy bűnt követne el a törzs ellen...
|
|
Varl
A Nora törzs halk szavú vitézének, Varlnak be kellett érnie azzal, hogy Sona - a törzs egyik legnagyobb hőse és vasakaratú hadvezére - fia. Húgával, Valával együtt Varl ritkán kapott pozitív bátorítást az anyjától, aki úgy vélte, hogy a kiválóság a maga jutalma... és csak kevesek számára elérhető.
|
|
Avad
Avad Napkirály a Carja törzs 14. uralkodója, és - paradox módon egy ilyen szelíd lélekhez képest - az egyetlen, aki királygyilkosság révén került trónra. Avad soha nem gondolta, hogy ő lesz a király, idősebb testvérét tartotta alkalmasabb örökösnek. Ám a fiatalabb testvér felfedezte, hogy intelligenciája, felfogóképessége és empátiája jobban felkészítette őt a koronára, mint bátyja minden ereje és magabiztossága...
|
|
Erend
Apja végzetes alkoholizmusa és gyenge vezetői képességei által kísértett Erend végignézte, ahogy az Oseram-klánt gonosz belharcok törik szét. És miközben ez az örökség látta, hogy nővére, Ersa keményen küzd a jobb életért, Erend érzései erős gyűlöletté nőttek apja hibái iránt... és a kúszó félelem, hogy arra van ítélve, hogy megismételje azokat, miközben depresszióba, önpusztító impulzivitásba és mértéktelen ivásba torkollik.
|
|
Vanasha
A meridiáni születésű Vanasha azzal a feladattal bízta meg, hogy győzze meg Naszádi özvegy királynőt a disszidálásról, és az elmúlt két évben beépített kémként dolgozott az Árnyék Carja között. Ez a cél majdnem sikerrel járt - ha a Citadellát nem zárják le rejtélyes körülmények között.
|
Fedezd fel a rejtett mélységeket
Utazz végig egy különös tárgyakkal és omladozó romokkal teli világon...
Tallnecks
A Tallneckek fenséges, járőröző gépek, amelyeket meg lehet mászni - egy kis segítséggel a közvetlen környezetből. Ha sikeresen megmászol és felülkerekedsz egy Tallneck-en, akkor feltárul a térkép környéke, beleértve a Gépek helyeit is, és olyan energiakisülést vált ki, amely gyengíti a közeli Gépeket.
Vadászterületek
A vadászterületek időzített aréna jellegű kihívások, amelyekben különböző harci taktikákat kell kipróbálnod a különböző típusú Gépek ellen.
Szerezz legalább három napjelet - a vadászterületi próbák teljesítéséért járó jutalmat -, hogy bejuthass a Meridianban található Vadászok lakába.
Bandita táborok
A bandita táborok olyan harci összecsapások, amelyekben nagyszámú, beékelődött emberi ellenséggel kell megküzdened. E táborok kiürítése lehetővé teszi a telepesek beköltözését, ami egy kereskedővel és értékes gyorsutazási ponttal egészül ki.
Kilátópontok
A kilátópontok az ősi múlt geocache-elt maradványai, amelyeket festői területeken hagytak. A Vantage-pontok fókuszpásztázása bepillantást enged az Ősi Világba, és feloldja alkotójuk történetének egy szegmensét. Ezeket a Notebook menü Collectables (Gyűjthető tárgyak) fülén olvashatjátok el.
Gyűjthető tárgyak
A gyűjthető tárgyak közé tartoznak a fémvirágok, a Banuk figurák és az ősi edények. Az elkészült készleteket különleges gyűjtőkhöz - Kudiv, Cantarah és a Studious Palas - lehet elvinni a Meridianba jutalomért cserébe.
Üstök
Az üstök a Gépek forrása: barlangszerű, önműködő robotöntödék. Ha eljutsz az üst közepén lévő maghoz, megtanulhatod, hogy felülbíráld a világban található további Gépek típusait.
Az üstök felfedezése során többet megtudhatsz a Gépek életciklusáról is.
Bunkerek
A bunkerek az ősi múlt titkait tartalmazzák - mindenképpen használd a Fókusz eszközt, hogy nyomokat és egyéb tárgyakat keress...
Adatpontok
Tudj meg többet mind az ősi, mind a törzsi világról, ha a Fókusz eszközzel beolvasod az Adatpontokat.
A küldetés Adatpontokat a fő küldetés helyszíneinek felfedezésével találhatod meg, és általában a történet fontos felbuzdító eseményeihez kapcsolódnak. A világadatpontok és a glifakönyvek az ősi romoknál, illetve a carja településeken találhatók, és további betekintést nyújtanak a Horizon háttértörténetébe. Bármelyik beolvasott Datapoint újra elolvasható vagy meghallgatható a Jegyzetfüzet menü Datapoints fülén.
A gépek
A Horizon Zero Dawn világát mindenféle formájú és méretű Gépek lakják. Félelmetes módon idegenek, mégis feltűnően ismerősek, ezek a titokzatos automaták a mechanikus erőt szerves vonásokkal és állatias vadsággal ötvözik.
|
Thunderjaw
A harci osztályú Thunderjaw az egyik leghalálosabb gép a Horizon Zero Dawnban. Az ágyúkkal, korongvetővel és szájlézerrel felszerelt félelmetes fenevad erőteljes távolsági támadásai gyorsan levágnak minden olyan vadászt, aki elég bolond ahhoz, hogy riadóztassa. Ha a hely engedi, pusztító közelharci támadások, például töltések és farokcsapások pusztító választékával is képes kitörni.
|
|
Snapmaw
A Snapmaw egy beszerzési osztályú gép, amely gyakran vízben vagy víztestek közelében sütkérezik, ahol értékes ásványi anyagokat gyűjt az üledékből. Meglepő vadsággal képes mozogni, ha riasztják, és közelharci támadások egész sorával támad, amelyek között erőteljes lándzsaharapások és farokcsapások is szerepelnek. Távolsági támadásokhoz krio-aknákat lő ki, amelyek becsapódáskor megfagyasztják a célpontot.
|
|
Viharmadár
Az égen nagy magasságban szárnyaló, félelmetes Stormbird egy harci osztályú gép, amely lecsap és óriási erővel támad zsákmányára. A földön ugyanolyan veszélyes, mint a levegőben, gyors és erőteljes támadásai a szárnycsapásoktól a karmok csapásaiig terjednek. Hatalmas fémszárnyai a levegőben lévő elektromosságot is képesek összegyűjteni és levezetni.
|
|
Behemót
A Behemót egy hatalmas, robusztus szállítóosztályú gép, amely az antigravitációs technológiát használja arra, hogy a kisebb beszerzési osztályú gépekből értékes rakományt szállítson a gyomortartályába. Ha provokálják, az ellenségre támadhat, vagy az antigravitációs egységét használhatja nehéz tárgyak dobálására. Fel van szerelve egy csiszolófúrókészlettel is, amellyel sziklalövedékeket tud porlasztani és kilőni.
|
Kezdje a vadászatot
Egyesítsd a primitív felszerelést a fejlett technológiával, hogy olyan eszközöket készíts, amelyek a ragadozókat prédává változtatják.
Szíved mélyén vadász
Használd a lopakodást és az ügyességet, hogy túljárj ellenfeleid eszén, és állíts csapdákat, hogy meglepd őket. Ezután használd a módosítható fegyvereket, hogy behatolj és elintézd a zsákmányt.
A régiek technológiája
A Focus egy ereklye a régi világból - egy viselhető számítógép és kiterjesztett valóság rendszer, amelyet használhatsz:
A küldetéssel kapcsolatos fontos tárgyak azonosítására. Nyomok vagy gépi őrjárat útvonalainak kijelölése és kiemelése. Megvizsgálni a Gépeket, és megjeleníteni az egyes alkotóelemeiket és elemi gyengeségeiket.
A túlélés mestersége
A legtöbb lőszert és készletet a világban felfedezett nyersanyagokból vagy a leterített ellenségektől zsákmányolt zsákmányból készítheted el. Győződj meg róla, hogy nem indulsz felkészületlenül a csatába - készíts csapdákat, nyilakat és erszényfrissítéseket menet közben.
Készülj fel a vadászatra
A kereskedők áruk széles skáláját kínálják majd Aloy-nak, a nyersanyagoktól a kézműves tárgyakig, valamint új felszereléseket. Cseréld el fémforgácsaidat és nyersanyagaidat különleges fegyverekre és felszerelésekre, hogy megvédjenek a rád leselkedő veszélyektől.
Élvonalbeli nyílt világú technológia
Fedezd fel a természet szépségében gazdag, vibráló tájat. Utazz a lenyűgözően részletes erdőkön, impozáns hegyeken és egy letűnt civilizáció hangulatos romjain keresztül, mindezt egy olyan világban, amely változó időjárási rendszerekkel és teljes nappali/éjszakai ciklussal él.
1000 év a jövőben
Utazásod során különböző ökotópokat, törzsi településeket és géptípusokat, valamint egy elfeledett korszak tornyosuló romjait fedezheted fel. Meg tudod-e fejteni az ezeket összekötő rejtélyeket, és fel tudod-e fedezni az emberiségre sújtó sorsot?
Változatos ökotópok
A Horizon Zero Dawn világa az északi fagyos hegyvonulatoktól a déli forró, sűrű dzsungelekig sokféle földrajzi tájat kínál.
Változó időjárási rendszerek
Utazásod során teljes nappali/éjszakai ciklust és dinamikus időjárási viszonyokat tapasztalhatsz, a napsütéses napoktól a baljós esőzésekig. Taktikádat ennek megfelelően alakítsd...
A múlt eltemetett titkai
Egy letűnt civilizáció nyomai lappanganak mindenütt - fedezz fel benőtt romokat és eltemetett titkokat, amelyek generációk óta háborítatlanul hevertek.
Egy elfeledett civilizáció
Utad során számos különböző törzzsel találkozol, mindegyiknek saját kultúrája és hagyományai vannak.